© Matto Matti 2016

Algorytmy · Gry · Implementacje · Aplikacje
Przeczytaj wyjaśnie kodu źródłowego tutaj
Licencja: Tylko do niekomercyjnego użytku edukacyjnego!

Instrukcja

4 wygrywa jest to turowa gra logiczna dla dwóch osób. Gracze dokładają na przemian po jednym żetonie na plansze. Żeton wrzuca się do wybranej kolumny, która ma choć jedno puste pole. Żeton zawsze opada na najniższe wolne pole. Wygrywa gracz, który ustawi 4 swoje żetony pionowo, poziomo i / lub ukośnie. W przypadku, gdy nie ma już wolnych pól, a gra nie została rozstrzygnięta to wynikiem jest remis.

Obsługa programu

W celu wrzucenia żetonu na planszę do wybranej kolumny wystarczy kliknąć dowolne pole w wybranej kolumnie. Żeton automatycznie zostanie odłożony na właściwe miejsce. W przypadku, gdy ruch będzie nieprawidłowy wystarczy spojrzeć na pasek powiadomień, aby uzyskać pomoc dotyczącą problemu.

Ustawienia

Poniższe ustawienia pozwalają określić kto wykonuje ruch każdego gracza. Ponadto można zmienić kolor żetonów.

GraczKontrolujeKolor żetonów
1
2
Start

Dostępne AI

Poniżej jest pełna tabelka opisująca poziom trudności oraz krótką informacja na temat działania wybranej AI:

AIPoziomOpis
Losowe ruchynieokreślonyWykonywane ruchy są całkowicie losowe. Utrudnia to określenie faktycznego poziomu gry AI. Może się zdarzyć, że wszystkie ruchy nie mają najmniejszego sensu, ale może się też zdarzyć, że wykona wszystkie ruchy potrzebne do zwycięstwa. Niestety ze względu na ilość decyzji scenariusz drugi jest mało realny.