© Matto Matti 2016

Algorytmy · Gry · Implementacje · Aplikacje
Przeczytaj wyjaśnie kodu źródłowego tutaj
Licencja: Tylko do niekomercyjnego użytku edukacyjnego!

Saper

Saper jest to gra logiczna, która polega na znalezieniu wszystkich pól pod którymi kryje się mina. Istnieje strategia pozwalająca odgadnąć, którego pola nie należy odkrywać. Jednak już od pierwszego ruchu trzeba mieć odrobinę szczęścia, aby nie natrafić na minę. W przypadku odkrycia miny następuje koniec gry. Gra kończy się sukcesem w przypadku odkrycia wszystkich niezaminowanych pól.

Szybka instrukcja obsługi

W celu odkrycia pola wystarczy kliknąć / dotknąć wybrane pole. Po odkryciu, jeśli nie natrafiło się na mine, pojawi się puste pole, albo pole z cyfrą. Wartość liczbowa wskazuje ile pól wokół pola ma minę. Puste pole należy traktować jako pole z wartością 0. Istnieje możliwość zaznaczania pól na dwa różne kolory. W tym celu wystarczy przytrzymać przycisk dłużej lub nacisnąć prawy przycisk na wybranym polu. Po pierwszej takiej operacji pole będzie czerwone (można tak oznaczyć pola na których możliwe są miny), po drugiej niebieskie (ciężko stwierdzić co się kryje pod polem), a po trzeciej pole wraca do oryginalnego stanu.

W celu odniesienia zwycięstwa wystarczy odkryć wszystkie niezaminowane pola. Nie istnieje potrzeba ich oznaczania, ale z pewnością może to pomóc w ocenianiu sytuacji. Powodzenia!

Wybierz poziom: łatwy, średni, trudny.